Vitamin
C- és az E-vitamin a koraszülés ellen?
Egy új tanulmány szerint a C- és az E-vitamin nagy adagban történő szedése a terhesség alatt nem befolyásolja a koraszülés kockázatát. Az eredmények szerint annak ellenére, hogy más kutatások összefüggést találtak a C-vitamin hiány és a koraszülés között, az antioxidánst tartalmazó táplálékkiegészítők nem számítanak a megelőzés hatékony eszközének; legalábbis a koraszülés átlagos kockázatának kitett nők esetében.
Egy másik friss kísérlet eredményeivel együtt az Obstetrics & Gynecology szaklapban közzétett kutatás nem javasolja további vizsgálatok végzését a C- és az E-vitaminnal kapcsolatban ezekben a nőkben. Néhány korábbi kutatás összefüggést mutatott a C-vitamin hiány és a koraszülés megnövekedett kockázata között. Ráadásul a C-vitamin a szakértők szerint a méhlepény és a magzatot körülvevő membránok fenntartásában is szerepet játszik a terhesség alatt, valószínűleg az úgynevezett oxidatív stressz korlátozásával. A kutatók tehát azt vizsgálták, hogy az antioxidánsnak számító C- és E-vitaminok segíthetnek-e a koraszülés mellett a preeklampszia kockázatának csökkentésében is.
A legújabb tanulmány annak az amerikai kormány által támogatott klinikai kísérletnek az új elemzése, amely az év első felében azt az eredményt hozta, hogy a C- és az E-vitamin nem befolyásolja előnyösen a preeklampszia kockázatát. Az Alabama Egyetem kutatói által Dr. John C. Hauth vezetésével végzett kísérlet során a résztvevő nők naponta 1000 mg C-vitamint és 400 NE E-vitamint szedtek be, ami jóval meghaladja a terhesség alatt ajánlott napi bevitelt. A vitaminos és a placebo csoportban egyaránt a nők hét százaléka esetében fordult elő koraszülés.
Az eredmény egy másik, nemrégiben végzett klinikai kísérlet eredményét tükrözi, amelyben a résztvevő nők körében ugyanilyen mennyiségű C- és E-vitamin szedése után ugyanolyan arányban fordult elő koraszülés, mint a placebót szedő csoportban. Forrás: Medipress
Tömegnövelés:
- Nő a testsúly és az izom.
- Teljesen zsírmentes izomtömeg-növelés nincs, maximum ennek a mértéke korlátozható.
- Egy normális edzésprogram beiktatásán túl a tömegnövelés az elfogyasztott optimális mennyiségű kalóriáktól (ezen belül a szénhidráttól, fehérjétől, zsírtól) függ.
- A kalória tartalmú táplálékkiegészítők bizonyos tekintetben olyanok, mint az ételek. Ezek az alapvető fontosságú "tömegnövelők".
- A nem kalória tartalmú "tömegnövelők" (például a kreatin) erősen hozzáadhatnak a tömegnövelés mértékéhez, de csak akkor működhetnek, ha a kalória, fehérje, szénhidrát, zsír bevitel rendben van már (melyhez a kalória tartalmú tömegnövelő porokat hívhatjuk segítségül a normális étkezés kiegészítésére)
Vttaminok:
- A vegyes táplálkozás általában fedezi a vitaminszükségletet, de az étrend összeállításánál nem csak arra kell törekedni, hogy a táplálék nyersanyaga vitaminban gazdag legyen, hanem figyelemmel kell lenni arra is, hogy az ételek elkészítése során – főleg a hevítés hatására – a vitaminok 10-50%-a is elbomolhat, elveszhet. A zöldségek és gyümölcsök vitamintartalma a környezetszennyezés miatt jelentősen lecsökkent. Az egészséges szervezet működéséhez nemcsak vitaminokra, hanem ásványi anyagokra, kofaktorokra és nyomelemekre is szükség van.
- A fogyókúra, elhatározásával egy teljesen új életvitelt, életmódot kell váltanunk!








