Egyperces Cikkek

Vitamin

C- és az E-vitamin a koraszülés ellen?
tovább

Diéta

Cukormentes rágógumi, a legújabb diétatrend?
tovább

Zumba

Zumba – táncolva dobd le a felesleget!
tovább

Filmek
 
550 600 10 10001 500 400 550

Diéta

Cukormentes rágógumi, a legújabb diétatrend?

Ha jön az újabb édesség utáni vágy, próbáld ki, hogy elrágsz egy cukormentes rágót. Bebizonyosodott, hogy megfékezi az édesség iránti sóvárgást és még energiával is feltölt. Ha édességre, vagy nasira vágysz, nyúlj a rágód után, ez egy jó megoldás. Azok, akik elrágnak egy-egy rágót napközben, arról számoltak be, hogy kevesebbet nassoltak.

Az egyik rágógumi gyártó által végzett kutatás 2009-ben jutott erre az eredményre. 115 férfi és nő vett részt a kutatásban, akik 18-54 év közöttiek voltak és rendszeres rágózók. A résztvevők 2 napon ellátogattak a laboratóriumba, ahol arra kérték őket, hogy két napi folyamatot hajtsanak végre. Mindkét napon szendvicset kaptak ebédre, majd három órán át ott kellett maradniuk a laborban. Az egyik napon a résztvevőknek minden órában 15 percen át rágózni kellett, míg a másik napon nem kellett rágózni. Ebéd után 3 órával mindkét napon nasival kínálták az alanyokat. Magas szénhidrát- vagy magas cukortartalmú nassolnivalókat kaptak. Annyit vehettek, amennyit akartak. Majd a résztvevőknek kérdőíveket kellett kitölteni a nasi iránti vágyukról, az éhségről és az energiaszintről.

A tanulmány kimutatta, hogy a rágógumi csökkentette a résztvevők édesség és rágcsálnivaló iránti vágyát, és segített megőrizni az energiát egész nap. Az ellenkezője történt azon a napon, amikor nem rágóztak. 45 kalóriával kevesebb rágcsálnivalót és 60 kalóriával kevesebb édességet fogyasztottak a rágózós napon. Paula J. Geiselman, a Pennington Biogyógyszerészeti Kutató Központ és a Louisiana Állami Egyetem vezető kutatója így foglalta össze az eredményeket: „ez a kutatás megmutatta, hogy a rágógumi egy könnyű, praktikus dolog, mellyel a nassolás iránti vágy legyőzhető.”

A rágó lesz a legújabb diétás stratégia? Úgy tűnik az MRI vizsgálatokból, hogy a rágó növeli az agy felé áramló vér mennyiségét, ennek köszönhető az energiaszint emelkedése. A kutatások tovább folynak a témában.

Mit hogyan

Tömegnövelés:

  • Nő a testsúly és az izom.
  • Teljesen zsírmentes izomtömeg-növelés nincs, maximum ennek a mértéke korlátozható. 
  • Egy normális edzésprogram beiktatásán túl a tömegnövelés az elfogyasztott optimális mennyiségű kalóriáktól (ezen belül a szénhidráttól, fehérjétől, zsírtól) függ.
  • A kalória tartalmú táplálékkiegészítők bizonyos tekintetben olyanok, mint az ételek. Ezek az alapvető fontosságú "tömegnövelők".
  • A nem kalória tartalmú "tömegnövelők" (például a kreatin) erősen hozzáadhatnak a tömegnövelés mértékéhez, de csak akkor működhetnek, ha a kalória, fehérje, szénhidrát, zsír bevitel rendben van már (melyhez a kalória tartalmú tömegnövelő porokat hívhatjuk segítségül a normális étkezés kiegészítésére)

Vttaminok:

  • A vegyes táplálkozás általában fedezi a vitaminszükségletet, de az étrend összeállításánál nem csak arra kell törekedni, hogy a táplálék nyersanyaga vitaminban gazdag legyen, hanem figyelemmel kell lenni arra is, hogy az ételek elkészítése során – főleg a hevítés hatására – a vitaminok 10-50%-a is elbomolhat, elveszhet. A zöldségek és gyümölcsök vitamintartalma a környezetszennyezés miatt jelentősen lecsökkent. Az egészséges szervezet működéséhez nemcsak vitaminokra, hanem ásványi anyagokra, kofaktorokra és nyomelemekre is szükség van.
Fogyókúra:
  • A fogyókúra, elhatározásával egy teljesen új életvitelt, életmódot kell váltanunk!